2009/11/14

Klimatterapi

När jag besökte min mor senast fick jag tidningen"Modern Psykologi"- en tidning som är helt ny för i år. Det är en liten, innehållsrik tidning med fina illustrationer som jag säkerligen kommer börja prenumerera på så småningom. I Modern Psykologis "bokhylla" kan man läsa om boken"Tillsammans - en filosofisk debattbok om hur vi kan rädda vårt klimat" skriven av Folke Tersman. Som rubrik står "klimatterapi", ett begrepp jag inte stött på tidigare. Eftersom jag är nyfiken av mig googlade jag genast ordet och fann att:
1. Miljöförbundet Jordens Vänner har tidigare erbjudit klimatterapi. "Vi erbjuder klimatterapi för de som behöver komma till insikt och för de som lider av handlingförlamning" skriver de. Aha!
2. Svt har en sajt som heter "Ställ om" där man b la kan läsa om "klimat- psykologi". Kolla in: http://stallom.se/tag/klimatterapi/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar