2010/01/02

Wake up call


Wake up call är ett företag som jag upptäckte i mitt sökande efter intressanta personer att intervjua för Globalportalen. Det började med att jag fick upp ögonen för en av företagets grundare, Sven Heijbel som tagit ett uppehåll från läkarprogrammet för att kunna engagera sig mer helhjärtat i miljö- och klimatfrågor. Efter att ha läst en del intervjuer med honom i samband med WWF och Minplanet så bestämde jag mig för att kontakta honom och fråga om han ville ställa upp på en intervju. Jag intervjuade honom senare under min vistelse i Köpenhamn, och det var intressant att få höra hans tankar och idéer kring miljö. Alla kan göra något menade Sven, och berättade om hur viktigt det är att engagera sig i sin verklighet och försöka relatera alla miljöproblem till sig själv och sin omgivning.
Wake up call är ett företag att räkna med i framtiden, det som de arbetar med är aktuellt, viktigt och engagerande. Kolla in hemsidan och tipsa din skola!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar